Хто і чому повинен впроваджувати ISO / IEC 17020

Тема: Статті по оцінці відповідності

Дата створення:

Останнє оновлення:

Міжнародний стандарт ISO / IEC 17020 був розроблений з метою підтримки довіри до органів, що здійснюють інспектування. Органи по інспектування проводять оцінки від імені приватних клієнтів, їх головних організацій або державних органів влади, з метою надання інформації про відповідність проінспектованих об'єктів регламентам, стандартам, технічним умовам, інспекційним схемами або контрактами.

Параметри для інспектування можуть стосуватися питання кількості, якості, безпеки, функціональної придатності, а також безперервної безпеки обладнання або систем, що знаходяться в експлуатації.

Хто і чому повинен впроваджувати ISO / IEC 17020

Стандарт поширюється на діяльність органів по інспекції, робота яких може включати перевірку матеріалів, продукції, обладнання, підприємств, процесів, робочих методик або послуг, а також визначення їх відповідності вимогам і подальше звітності про результати цієї діяльності клієнтам і, при необхідності, органам влади. Інспекція може охоплювати всі етапи життєвого циклу цих об'єктів, зокрема проектування.

Як правило, органи по інспектування утворюються тоді, коли є значні законодавчі підстави для інспектування. В Україні це сфери безпеки транспорту, безпеки праці, в тому числі особливо небезпечні роботи та обладнання, сфера якості будівництва тощо. У міжнародній практиці органи інспекції можуть створюватися виробничими і торговими кооперації для аудиту другий (зацікавленої) сторони або взагалі незалежної третьої сторони.

Для забезпечення довіри до органів інспектування та результатів їх діяльності, вони піддаються процедурі акредитації в національному органі акредитації (в Україні це Національне агентство з акредитації України НААУ)

Юридичні особи

Якщо орган інспекції є юридичною особою, йому легше підтвердити свою відповідність, тому що він відповідає типу А по ISO / IEC 17020.

Підрозділи в підпорядкуванні юридичних осіб

Поділ органів по інспекції за типами A, B або C (Додаток A до стандарту), по суті, є Мірилом їх незалежності від незалежного А (юридична особа), B - частина юридичної особи, діяльність з інспектування якого НЕ пов'язана з діяльністю юридичної особи, до с, Який є частиною юридичної особи, перевіряє діяльність власної юридичної особи і задіяний в процесах, які перевіряє, як наслідок, інспектування, що проводяться органами з інспектування типу C не можна класифікувати, як інспектувати е третьою стороною такої ж інспекційної діяльно сті, оскільки вони НЕ відповідають вимогам незалежності діяльності для органів по інспекції типу А.

Показана незалежність органу по інспекції може зміцнити довіру його клієнтів относительно здатності органу по інспекції неупереджено виконувати роботи з інспектування.

Акредитація органів по інспекції типів В і С не є неможливою, але доведеться розробляти і впроваджувати спеціальні заходи процедури, щоб підтвердити НААУ можливість Неважливо інспектування.