История развития стандарта ISO 22000

У 1960–х роках багато великих промислових компаній Великобританії, переслідуючи мету підвищення ефективності процесів виробництва, контролю і вибору постачальників звернулися до вивчення серії документів НАТО AQAP, опублікованих в Європі Міністерством оборони США. Міністерством оборони Великобританії вони були наново опубліковані у вигляді документів DEF STANS. У цих документах американські військові сформулювали принципи оцінки постачальників продукції з точки зору забезпечення належного рівня якості на підставі досвіду вирішення реальних проблем, пов’язаних з якістю артилерійських снарядів під час Другої Світової війни. Стандарти базувалися на розробках 1923-1931 року американського інженера Шухарта, який був під час війни залучений до співпраці з НАТО.

Уолтер Ендрю Шухарт змінив хід промислової історії, бо успішно поєднав статистику, інженерію і економіку і став відомий, як батько сучасного управління якістю. Справу Шухарта продовжив його колишній співробітник та учень Вільям Едвардс Демінг, американський вчений, статистик і консультант з теорії управління якістю і автор японського економічного дива. Демінг потрапив до Японії випадково у 1946 році, так як йому запропонували замінити Шухарта у складі американської окупаційної адміністрації командувача військами США на Далекому Сході Дугласа МакАртура, що мала готувати Японію до переходу до демократичної форми правління і надавати допомогу в післявоєнному відновленні промисловості. Лекції Демінга з методів статистичного управління якістю були позитивно сприйняті вищими керівниками японських компаній.

Вильям
Эдвардс
Деминг

  • Cтворений Союз японських учених й інженерів (Union of Japanese Scientists and Engineers — JUSE) для впровадження ідей Демінга. Союзом була організована дослідницька група з якості (Quality Control Research Group), яка складалася з інженерів промислових компаній, урядових службовців та університетських учених в області інженерії і статистики та постійно діючий Семінар з якості, що у 1950 році повторно запросив Демінга провести восьмиденні заняття. Семінар був так добре сприйнятий, що Демінг знову повертався в Японію в 1951-му і 1952-му роках.
  • На знак визнання заслуг Е. Демінга в Японії була заснована нагорода його імені (премія ім. Демінга (Deming’s Prize), що щорічно присуджується досьогодні компаніям за видатні успіхи в справі підвищення якості та окремим особам за істотний внесок у теорію і практику управління якістю. Сьогодні Демінга за його внесок у японську якість уважають національним героєм Японії.
  • Імператор нагородив Е. Демінга орденом Священного Скарбу другого ступеня — найбільш почесної для іноземців японською імператорською нагородою.
  • Багато британських компаній у 1960–х роках розробили власні документи, в яких викладалися вимоги по забезпеченню якості, як на власних виробництвах, так і у виробничих процесах постачальників. Британський інститут стандартів в листопаді 1972 року опублікував Керівні вказівки по забезпеченню якості BS 4891, які на відміну від стандартів Міністерства оборони, не носили обов’язкового характеру.
  • Виданий стандарт BS 5179, який впродовж декількох років досить успішно використовувався і надалі став підґрунтям для складання дуже ефективних програм по вибору постачальників і їх оцінці. Цей стандарт зіграв важливу роль в питанні знайомства компаній з концепцією стандартів якості і зумовив зростання загального інтересу до неї.
  • Усвідомлення основними галузями промисловості важливості проблеми якості привело до складання у 1979 році загального стандарту Великобританії BS 5750 з жорсткішими вказівками, а у 1981 році було здійснено видання вказівок по його використанню. Стандарт BS 5750-79 прийняли усі основні фірми-одержувачі продукції, змінивши свої системи відповідно до нього. Ця визначна подія не пройшла непоміченою на міжнародному рівні. Узявши британський стандарт BS 5750-79 за основу, Технічний комітет ISO TC 176 у березні 1987 року склав проект групи стандартів ISO серії 9000. Представлений у 1987 році, ISO 9001 був переглянутий до теперішнього часу п’ять разів: у 1994, 2000, 2005, 2008, 2015 роках. Зміни стандартів відображали всі найновіші наукові досягнення в управлінні якістю від елементного підходу до процесного підходу, від застосування простих інструментів якості до статистичного управління процесами Statistical process control (SPC) та стратегічного планування Total quality management (TQM).
  • Останній перегляд 2015 року є результатом роботи експертів з промисловості і торгівлі, консультантів, користувачів систем, випробувальних лабораторій, органів сертифікації, науково – дослідницьких організацій, державних, громадських організацій з більш, ніж 80 країн – членів ISO та вніс до стандарту нові досягнення стосовно ризикорієнтованого мислення, що надає нові економічні переваги системам управління якістю.
Бесплатный звонок

..

Оставьте Ваш номер телефона и менеджер свяжется с Вами в ближайшее время:

Робочий час:

Пн - Пт з 9:00 до 18:00

X